E-learning Courses Satisfaction in Higher Education from Participants’ Perspective

  • Dariusz Put

Abstrakt

Celem artykułu jest zaprezentowanie doświadczenia autora w przygotowaniu i prowadzeniu kursów e-learningowych na podstawie własnych obserwacji i wyników angiety przeprowadzonej wśród uczestników. Autor dokonał analizy, jak studenci postrzegają zajęcia e-learningowe oraz na ile ta forma zajęć jest lepsza lub gorsza od formy tradycyjnej i pod jakim względem. Na wstępie zostały wskazane wybrane zarządzenia Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz uchwały Senatu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie dotyczące prowadzenia zajęć na odległość. Następnie omówiono procedurę przygotowania kursów e-learningowych obowiązującą na UEK w Krakowie. Przedstawiono rolę poszczególnych osób uczestniczących w przygotowaniu takiego kursu. W dalszej kolejności scharakteryzowano przesłanki, które zadecydowały o wyborze kursu z Podstaw informatyki do nauczania w formie e-learningu. Główną część artykułu obejmuje omówienie wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczestników kursu. Na zakończenie przedstawiono wnioski z przeprowadzonego badania oraz omówiono dalsze działania mające na celu usprawnienie przygotowanego kursu.

Bibliografia

Decree of Minister of Science and Higher Education on the use of distance learning methods and techniques in the teaching process. Warsaw, 25 September 2007 (Dz. U. 2007, no. 188, pos. 1347)

Ehlers, U. D., Goertz, L., Hildebrandt, B., & Pawlowski, J. M. (2005). Quality in e learning. Use and dissemination of quality approaches in European e-learning. A study by the European Quality Observatory. European Centre for the Development of Vocational Training (Cedefop), Panorama series, 116, Luxembourg.

Lee, S. S., & Wella, W. (2018). Analisis Technology Acceptance Model Penggunaan E Learning pada Mahasiswa. ULTIMA InfoSys, Vol. IX, No. 2, 70–78.

Kaleci, D., & Akleman, E. (2019). Assessment of Knowledge and Confidence for E-Learning. World Journal on Educational Technology, 11(1), 104–115.

Naidu, S. (2006). E-Learning. A Guidebook of Principles, Procedures and Practices. New Delhi: Commonwealth Educational Media Centre for Asia, 2nd edition.

Resolution of the Senate of Cracow University of Economics, no. 14/2009, Cracow, 25 May 2009

Shroff, R., Deneen, C., & Ng E. M. W. (2011). Analysis of the technology acceptance model in examining students’ behavioural intention to use an e- portfolio system. Australasian Journal of Educational Technology, 27(4), 600–618.

Srivastava, P. (2018). Advantages & Disadvantages of E-Education & E-Learning. Journal of Retail Marketing & Distribution, 22–27, 2(3).

Opublikowane
2020-09-26
Jak cytować
Put, D. (2020). E-learning Courses Satisfaction in Higher Education from Participants’ Perspective. Horyzonty Wychowania, 19(51), 23-32. https://doi.org/10.35765/hw.1898

DB Error: Unknown column 'Array' in 'where clause'