Edytorial
Abstract
„Współczesny świat cechuje nadzwyczajne tempo wszelakiego i globalnego rozwoju.
Ta dynamika dotyczy zarówno sfer makro-, mezo-, jak i mikroświata materialnego i duchowego, życia pojedynczego człowieka, ale także grup społecznych. Przyśpieszenie,
a wraz z tym zachodzące zmiany są tak wielkie, że niejeden nie może się w nich odnaleźć. Rodzą się więc fundamentalne pytania, które ciągle musi stawiać sobie każdy człowiek: Dokąd to wszystko zmierza? Jaki jest tego cel? By zbliżyć się do odpowiedzi na
nie, trzeba się zastanowić, skąd się to wzięło. A ostatecznie, trzeba pytać o człowieka: skąd się wziął „taki” współczesny człowiek: z jednej strony rozumny, ze swoją niepodważalną i jedyną osobowością oraz godnością, przesiąknięty technicyzacją i komputeryzacją (ze sztuczną inteligencją), zdolny do zdobywania kosmosu i leczenia z jeszcze niedawno nieuleczalnych chorób, bogaty i posiadający coraz to więcej, żyjący coraz to dłużej, z drugiej zaś zamykający się w swoim świecie i w swoim „ego”, zrelatywizowany
w moralności, psychice i relacyjności, uzależniony od nieosobowej materii, bezradny wobec głodu i cierpienia, ograniczający dążenie do prawdy tylko według empirycznych faktów i weryfikacji rozumu, co zdaje się eliminować sferę duchowości...
Copyright (c) 2020 HORIZONS OF EDUCATION

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a CC BY-NC-ND licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are asked to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). We advise to use any of the following reserach society portals: